סכנה: דנ"א זר
חברת פולי-דנ"א, הנמצאת בפארק המדע ברחובות, מציעה את Gene-Manna, תוסף תזונה נוגד דנ"א זר, ובדיקת דם המאפשרת התאמה אישית של המינון הרצוי.

תוסף התזונה ובדיקת הדם, המוגנים על ידי פטנט, מבוססים על פריצת דרך מדעית שפורסמה לראשונה ב-2003 בספרו של ד"ר חנן פולנסקי, מנכ"ל פולי-דנ"א. עד לפני שנתיים היה ד"ר פולנסקי ראש קבוצת המחקר של SCI Pharmaceuticals, חברה אמריקאית היושבת ברוצ'סטר, ניו-יורק. SCI ביצעה את המחקר שהוביל לתגלית המראה כי קיים קשר בין רמת התפקוד של המערכת החיסונית, דנ"א זר והתפתחותן של מחלות כרוניות. חברת SCI גם פיתחה את תוסף התזונה ואת בדיקת הדם. יותר מ- 5,000 מדענים ברחבי העולם קראו את הספר מאז פרסומו והגיבו בצורה נלהבת לתגלית. עם פרסום הספר הוזמן ד"ר חנן פולנסקי להציג את התגלית במספר אוניברסיטאות ומכוני מחקר מהמובילים בעולם כמו אוניברסיטת סטנפורד (Stanford University), ואוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיקו (University of California in San Francisco) בארה"ב, ובאוניברסיטת תל-אביב, ובמכון ויצמן למדע בישראל.

אז מה הקשר בין דנ"א זר לבין התפתחות מחלות כרוניות? קחו את סרטן השד לדוגמה. על פי האמונה הרווחת בקרב המדענים החוקרים את המחלה, סרטן שד נגרם כתוצאה ממוטציה גנטית, או "שבר" בגן מסוים כמו ה- BRCA1. אולם מחקרים רבים מראים כי כ- 5% בלבד מ-180,000 חולות בסרטן שד המאותרות מידי שנה בארה"ב נושאות מוטציה בגן זה. מה עם ה-95% הנותרות? בחינה של הגן BRCA1 בתאים הסרטניים של חולות אלו מראה כי הגן אינו "שבור". מאכזב. גם מדאיג. נראה שלמרות המאמצים האדירים ומיליארדי הדולרים שהושקעו בחקר המוטציות במחלה זו ניתן רק להקל על 5% בלבד מהחולות. האכזבה והייאוש מתיאורית הגן "השבור" גרמו לצמצום תקציבי המחקר שהוזרמו בשנים האחרונות למרכז הלאומי לחקר הסרטן בארה"ב (NCI). מ-1998 עד 2003 תקציב המחקר שקיבל המרכז גדל מ- 2.5 ל-4.8 מליארדי דולרים מתוך תקווה שתיאורית המוטציה הגנטית תספק את התשובה שכולם כה מיחלים לה, ומהר. ב-2004, הציבור, באמצעות נציגיו בקונגרס, הביע לראשונה את מחאתו נגד כשלונם המתמשך של חסידי תיאורית הגן "השבור" וקיצץ את תקציב ה- NCI.

אך מעז יצא מתוק. התגלית של דר' פולנסקי מראה כי העובדה שרק 5% מהחולות נושאות גן "שבור" היא למעשה בשורה נהדרת לכל השאר, ואף לחלק מאותן 5%.

אז מהי הבשורה?

על פי התגלית של דר' פולנסקי, דנ"א זר, שמקורו מוירוסים, חיידקים ומשאריות מזון שלא עוכלו, שנמצא בתאים אלה במצב לטנטי או רדום, גורם לתאים בחולות הללו "להשתגע" ולשכפל את עצמם בצורה לא מבוקרת. הדנ"א הזר הוא טפיל גנטי. כמו כל טפיל, הדנ"א הזר ניזון ממשאבים שהוא "גונב" מהפונדקאי. המחסור שיוצר הדנ"א הזר בתא הפונדקאי משבש את פעילות הגנים בתא, ביניהם הגן BRCA1, וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הדנ"א הזר אינו "שובר" את הגנים האנושיים בתא הפונדקאי - הגנים נותרים שלמים. הדנ"א הזר פשוט מרעיב את הגנים האנושיים וכך פוגע בפעילותם. לכן ד"ר פולנסקי קורא לתגלית זו תופעת הגן "המורעב". כמובן, ככל שריכוז הדנ"א הזר בתא הפונקאי גבוה יותר, מידת ההשפעה שלו על הגנים האנושיים רבה יותר והנזק גדול יותר. ומה מונע מהדנ"א הזר להתרבות? המערכת החיסונית. ככל שהמערכת החיסונית יעילה יותר ריכוז הדנ"א הזר בגוף הפונדקאי נמוך יותר והסיכוי לשיבוש פעילות התאים הפונדקאים קטן יותר. כלומר, הסיכוי לחלות במחלות כמו סרטן, סוכרת, או מחלת לב נמוך יותר.

הבשורה הטובה היא שהתגלית של דר' פולנסקי מאפשרת לראשונה להוסיף לטיפול הסימפטומטי, סיכול ממוקד – לא רק טיפול קונבנציונאלי של השמדת תאים חולים ובריאים ללא הבחנה, אלא גם הפחתה נקודתית של ריכוז הדנ"א הזר בתאים הפונדקאיים שיכולה להוביל לריפויים. כיצד ניתן להפחית את ריכוז הדנ"א הזר בתאים אלה? על ידי נטילת Gene-Manna - נוגד הדנ"א הזר.

יתר על כן, הסיכול הממוקד קל ויעיל הרבה יותר מהטיפול הסימפטומטי. הסיכול הממוקד קל יותר כי הוא אינו מצריך ציוד מורכב ומשוכלל כמו MRI ו-CT, הוא זול יותר מתרופות וכרוך בפחות תופעות לוואי. מדוע הסיכול הממוקד יעיל יותר? בזכות העובדה שהוא מתחיל בשלב בו טרם הופיעה המחלה, והוא גם מקיף יותר – יכול למנוע בו זמנית התפתחותן של מספר מחלות. על פי תיאורית הגן "המורעב" מחלה אחת אינה גורמת למחלה אחרת. מחלה כמו סרטן אינה נובעת מהשמנה אלא מתפתחת במקביל, כיוון ששתיהן נגרמות על ידי אותו דנ"א זר.

אז אם רוצים למנוע את הנזקים הבריאותיים שגורם הדנ"א הזר, קחו את Gene-Manna - נוגד הדנ"א הזר.

חשוב לציין כי תוסף התזונה אינו מהווה תחליף לטיפול רפואי או לאורח חיים בריא. בנוסף, חשוב לזכור כי תוסף התזונה לא ישפיע על כל אחד באותה מידה. ישנם כאלה הזקוקים למינון נמוך של ה- Gene-Manna כדי להשיג השפעה אופטימלית בעוד שאחרים יצטרכו מינון גבוה יותר כדי להגיע לתוצאה הרצויה. חברת פולי-דנ"א מאפשרת התאמה אישית של המינון הרצוי על סמך בדיקת הדם התואמת, שנמצאת בפיקוח משרד הבריאות.


תוסף התזונה ובדיקה הדם מבוססים על פריצת דרך מדעית שפורסמה לראשונה ב-2003 בספרו של  ד"ר חנן פולנסקי. מאז הפרסום הספר נקרא על-ידי יותר מ- 5,000  מדענים ברחבי העולם ועורר תגובות נלהבות בעולם המדעי.